Wyndham Worldwide es reconocida como una de las mejores 50 compañías por diversidad por DiversityInc por quinto año consecutivo

Versión para imprimir
Para el proveedor global de servicios de hotelería, adoptar estrategias de diversidad que permitan que las personas viajen y experimenten diferentes culturas no es un programa, sino una misión

Parsippany, N.J. (May 3, 2017) -Wyndham Worldwide (NYSE: WYN) has been named among the DiversityInc Top 50 Companies for Diversity, ranking in the top 25 for the first time. As #24 for 2017, Wyndham Worldwide is also among the Top Companies for Diversity Councils and LGBT Employees. This is the fifth consecutive year Wyndham Worldwide has been included among the DiversityInc Top 50 Companies for Diversity. El reconocimiento constante refleja los valores y la misión general de la compañía hotelera mundial, y a través de sus 38.000 asociados más viajeros visitan y experimentan más culturas y lugares como en ninguna otra empresa.

"As a global hospitality company, diversity is at the heart of what we do," says Stephen P. Holmes, chairman and chief executive officer, Wyndham Worldwide. "Viajar permite que personas de diferentes nacionalidades y experiencias se conozcan y vivan diferentes culturas, mejorando nuestra comprensión y apreciación colectiva entre cada uno de nosotros en todo el mundo. For Wyndham Worldwide, diversity isn't a program - it's how we do business."

One of the largest global hospitality companies, Wyndham Worldwide provides travelers with access to a collection of trusted hospitality brands and established market leaders in hotels, vacation ownership, and unique accommodations including vacation exchange, holiday parks, and managed home rentals.

"For Wyndham Worldwide, diversity and inclusion is a business imperative," adds Holmes. "That means starting in the corporate boardroom and infusing different perspectives throughout every level of our organization to reflect our customer base and enable us to grow."

Al reconocer los valores para su crecimiento comercial y mantener la diversidad en la fuerza de trabajo, las políticas y la cadena de suministro, Wyndham Worldwide tiene el respaldo de su junta directiva para avanzar en la diversidad como parte de la estrategia comercial general de la Compañía, e implementa la visión a través de un consejo mundial para la diversidad, su equipo especializado de diversidad e inclusión, como también su creciente cantidad de grupos comerciales asociados que se dedican a mujeres, latinos, afroamericanos, lesbianas, homosexuales, bisexuales y transexuales, veteranos y múltiples generaciones.

Recent diversity and inclusion-led initiatives have included: recruitment and development events for associates who are veterans of the U.S. Armed Forces; business-wide discussions on the Hispanic marketplace's rapid growth and opportunities for the Company to reach this powerful demographic; and a US-based national scholarship program for supporting minority and economically challenged students. Además, la Compañía se asocia con organizaciones locales enfocadas en jóvenes en riesgo y en quienes se enfrentan a desafíos para brindar tutoría y asesoramiento para la fuerza laboral futura.

"We are thoughtful about diversity and have made it part of how we operate," says Patricia A. Lee, senior vice president and chief diversity officer at Wyndham Worldwide. "Being open and welcoming to people of all backgrounds, and applying the same level of strategic thought to attracting, retaining, and developing individuals of diverse backgrounds provides us with a strong talent pipeline to fuel our growth."

Wyndham Worldwide también ha sido reconocida por Hispanic Association on Corporate Responsibility, nombrada como una de las 50 mejores compañías para latinas por LATINA Style, y está entre las compañías más admiradas de la revista FORTUNE. Adicionalmente, la Compañía mantiene fuertes asociaciones con organizaciones como National Diversity Council, Hispanic Association on Corporate Responsibility, National Society of Hispanic MBAs y National Association of Black, Hispanic, Asian and Women MBAs.

DiversityInc also announced a number of Specialty Lists. Wyndham Worldwide was named among the Top Companies for Diversity Councils (#6) and LGBT Employees. La encuesta anual de DiversityInc, que rastrea a las mejores compañías del país en lo que respecta a contratar, retener y promover a mujeres, minorías, personas con discapacidad, LGBT y veteranos, es la encuesta basada en los datos más rigurosa, y mide la demografía detallada basándose en la raza/etnia y sexo de algunos de los empleadores más grandes de EE. UU.

About Wyndham Worldwide:
Wyndham Worldwide (NYSE: WYN) is one of the largest global hospitality companies, providing travelers with access to a collection of trusted hospitality brands in hotels, vacation ownership, and unique accommodations including vacation exchange, holiday parks, and managed home rentals. With a collective inventory of nearly 130.000 places to stay across more than 110 countries on six continents, Wyndham Worldwide and its 38.000 associates welcomes people to experience travel the way they want. This is enhanced by Wyndham Rewards®, the Company’s re-imagined guest loyalty program across its businesses, which is making it simpler for members to earn more rewards and redeem their points faster. Para obtener más información, visite www.wyndhamworldwide.com.

Contacto de medios:
Jane Danese